Proč investujeme do CRM ?

Téměř 57% amerických a 62% evropských manažerů označilo, v průzkumu provedeném společností McKenna Group, jako zásadně ovlivněný a měnící se proces právě oblast řízení péče o zákazníky neboli CRM (Customer Relationship Management). Na druhém místě pak byl proces řízení dodavatelských řetězců (SCM – Supply Chain Management). Řízení péče o zákazníky je tedy podle názoru oslovených manažerů nejdůležitějším procesem ovlivňujícím konkurenceschopnost firmy.

Téměř 57% amerických a 62% evropských manažerů označilo, v průzkumu provedeném společností McKenna Group, jako zásadně ovlivněný a měnící se proces právě oblast řízení péče o zákazníky neboli CRM (Customer Relationship Management). Na druhém místě pak byl proces řízení dodavatelských řetězců (SCM – Supply Chain Management). Řízení péče o zákazníky je tedy podle názoru oslovených manažerů nejdůležitějším procesem ovlivňujícím konkurenceschopnost firmy.

Na evropském kontinentě nabízí svá řešení CRM řada výrobců, kteří své možnosti často spojují a vytvářejí společné aliance. V přiloženém přehledu uvádíme alespoň některé z nich spolu s ohlášenými aliancemi a partnerstvími, přičemž tento výčet nepovažujeme za úplný, protože situace na tomto trhu se mění velmi rychle.

  • Baan – zakoupil Aurum, partnerství s firmami Compaq, HP, IBM, Microsoft, Sun
  • Clarify
  • Compaq – partnerství s firmami Baan, Siebel
  • HP – partnerství s Oracle, Baan
  • IBM – zakoupila Corepoint, aliance se Sieblem
  • Oracle – partnerství s HP, Sun
  • SAP – partnerství s Andersen Consulting
  • SAS Institute – partnerství s Deloitte Consulting, KPMG, PwC, Compaq, HP, IBM, Sun
  • Siebel – partnerství s CSC, Cap Gemini, Sun, IBM, Andersen Consulting, PwC, Compaq
  • Sybase – partnerství s YOUcentric, Siebel
  • Vantive – partnerství s Delloite§Touche, KPMG, NexGen, PwC, HP, IBM, Microsoft, Oracle, Informix, Sybase
  • konzultační firmy KPMG, AC, DELLOIT&Touche

Skutečnost, že jen v Evropě se očekávají v letech 2000 – 2003 meziroční nárůsty obratu v oblasti hardwaru, softwaru a služeb CRM ve výši 29%, je dostatečným důvodem pro to, aby konkurence a nabídka byly bohaté. CRM je spíše podnikatelskou filozofií než technologií, kterou jako svůj nástroj jistě potřebuje a používá. Mějme však na paměti, že každé úspěšné řešení CRM se skládá ze tří stejně důležitých složek, a totiž procesů, vyškolených lidí a technologií.

Hledejte proto ty dodavatele, kteří jsou s vámi schopni spolupracovat na tvorbě strategie CRM pro váš podnik a ty, kteří budou schopni spolupracovat při novém nastavení vašich procesů ovlivněných přímo nebo nepřímo CRM.V rámci strategie věnujte pozornost školení a přípravě lidí. Teprve pak vybírejte konkrétní technologické produkty.

Nahoru